Викладач: Олексюк Наталія Степанівна - доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної роботи, спеціальної освіти і менеджменту соціокультурної діяльності. Науковець ТНПУ ім. В.Гнатюка.
Обов'язкова (вибіркова) дисципліна циклу професійної (загальної) підготовки
Електронний курс призначено для вивчення дисципліни студентами 2 курсу першого (бакалаврського) рівня підготовки спеціальності 231 Соціальна робота (Соціальна робота), 073 Менеджмент соціокультурної діяльності (Управління навчальним закладом) та 1 курсу другого (магістерського) рівня підготовки спеціальності 016 Спеціальна освіта (Інклюзивна освіта).
Метою вивчення курсу є дослідження виховних
і соціалізуючих сил суспільства, способів їх актуалізації, шляхів інтеграції
можливостей державних, громадських і релігійних організацій з метою підвищення
ефективності процесу соціалізації особистості, групи, суспільства. Основними
завданнями курсу є: комплексне вивчення основ соціальної педагогіки; формування
стійких уявлень про предмет, мету і завдання соціальної педагогіки, її зв’язки
з іншими фаховими дисциплінами, осмислення її значення для широкої
соціально-виховної практики; виявлення проблем організації
соціально-педагогічної роботи; формування готовності до соціально-педагогічної
самоосвіти і самовдосконалення. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми
студенти повинні знати
предмет, завдання і функції соціальної педагогіки, основні категорії соціальної
педагогіки, дидактичні принципи і правила соціально-педагогічної діяльності,
призначення, сфери діяльності та функції соціального педагога, професійно цінні якості, професійні обов’язки
соціального педагога, фактори, що визначають ефективність
соціально-педагогічного процесу, види, напрями та механізми
соціально-педагогічної діяльності, умови, які впливають на процес соціалізації
особистості, основні фактори та види соціалізації особистості, типи норм і
відхилень від норми, загальні й відмінні ознаки методу, прийому і засобу, зміст
роботи соціального педагога з різними категоріями людей і вміти підбирати форми й методи, складати та реалізовувати програми соціалізації
особистості, використовувати засоби соціально-педагогічної діяльності як важливі
компоненти соціалізації особистості.
Ключові слова: соціальна педагогіка, особистість, соціально-педагогічний процес, соціальне виховання, соціалізація, норма і відхилення від норми, методи і технології соціально-педагогічної роботи.