Викладач: Удич Зоряна Ігорівна - кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти. Науковець ТНПУ ім. В.Гнатюка
Електронний курс призначено для вивчення дисципліни здобувачами другого (магістерського) рівня освіти хіміко-біологічного факультету.
Мета: навчальна дисципліна «Стратегування інклюзивного розвитку закладу освіти"
передбачає оволодіння магістрантами професійними компетентностями, які забезпечують ефективне виконання ними функціональних обов’язків у закладах освіти з інклюзивним навчанням.Зокрема, дана дисципліна забезпечує:
- ознайомлення здобувачів вищої освіти із філософією, категоріальним апаратом та нормативно-правовою базою інклюзії, реалізацією інклюзивних принципів в освітній сфері, надання додаткових освітніх послуг;
- формує усвідомлене розуміння засад організації інклюзивної форми навчання та готовності працювати у нових умовах;
- сприяє формуванню навичок та досвіду роботи в команді психолого-педагогічного супроводу здобувача освітніх послуг та його сім’ї, укладання індивідуального плану розвитку, співпраці із суспільними та державними інституціями із забезпечення інклюзивності освітнього середовища;
- виробляє практичні уміння здійснювати аудит та адаптацію й модифікацію змісту, форм та методів навчання, предметно-просторового оточення;
- поглиблює уміння спілкування із людьми з різними комунікативними можливостями, здійснення науково-дослідної діяльності у сфері інклюзії, проведення аудиту закладу освіти на предмет відповідності принципам освіти та стратегування його подальшого інклюзивного розвитку;
- формує стійку позитивну мотивацію до роботи в умовах інклюзивного освітнього середовища;
- ознайомлює із технологіями проведення аудиту доступності та укладання стратегії інклюзивного розвитку закладу освіти, її реалізації.
Ключові поняття: рівні життєдіяльнсті, маломобільні групи населення, типи інвалідності, інклюзивне навчання, інклюзивна освіта, інклюзивне освітнє середовище, корекційно-розвивальна робота, нозології, психофізичний розвиток, соціальна ізоляція, сегрегація, інтеграція, архітектурна доступність, моделі інклюзії, корекційна педагогіка, дефектологія, курикулум, засоби технічного забезпечення індивідуальної мобільності, інклюзивна компетентність педагога, асистент учителя, асистент здобувача освіти, команда психолого-педагогічного супроводу здобувача освіти, інклюзивно-ресурсний центр, безбар'єрне середовище, портфоліо, етикет взаємодії із людьми з різними комунікативними можливостями, інклюзивне виховне середовище, стратегії викладання, навчання та оцінювання в едукаційному процесі, універсальний дизайн, аудит закладу освіти і стратегія його інклюзивного розвитку.