Викладач: Зіновій Миколайович Cтельмащук - кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва, декан факультету мистецтв. Науковець ТНПУ ім. В.Гнатюка.
Обов'язкова дисципліна циклу професійної підготовки.
Електронний курс призначено для вивчення дисципліни студентами 2 курсу першого (бакалаврського) рівня підготовки спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво).
Мета: Опираючись на фольклорну та класичну музику сприяти
музично-естетичному розвитку майбутнього вчителя-музиканта; підготувати
студента до організації та здійснення оркестрово-творчої діяльності школярів
в умовах класно-позакласної та позашкільної роботи.
Завдання курсу: виховання у студентів професійних умінь і навичок
гри в інструментальному ансамблі, а також керування дитячим ансамблевим
колективом на основі оволодіння методами роботи з дитячим
інструментальним ансамблем (оркестром), дидактичними принципами та
знаннями психофізіології виконавства на оркестрових інструментах;
розвиток музичного слуху, музичної пам’яті, чуття ритму, музичного
мислення, артистизму
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
етапи, форми і методи оранізації навчально-виховного процесу дитячого
музичнго колективу; методику роботи з дитячим іструментальним
колективом; методику розвитку інструментально-ансамбевих умінь та
навичок учнів; особливості оркестрування п’єс для дитячих
інструментальних анспмблеви та оркестрових колективів, систему
оркестрово-виконавського навчання;
вміти: оркеструвати музичні твори для різного складу дитячих
інструментальних ансамблів та оркестрів, музичні супроводи до пісень
шкільного репертуару; здійснювати аранжування інструментально-пісенного
шкільного репертуару; слухати і чути звучання окремих інструментів, групи
інструментів та звучання ансамблю (оркестру) в цілому; настроювати групи
інстументів та ансамбль(оркестр) формувати репертуар колективу та
організовувати виступи на концертних майданчиках.
Ключові слова: інстриументознавство, інструментальне музикування, партитура, репертуар, оркестрування п'єс, методика освоєння музичних інструментів (хроматична сопілка, ударні інструменти без визначеної висоти звучання), методика роботи з дитячим інструментальним колективом.