Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:
Інтегральна. Здатність особи розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі середньої освіти (образотворче мистецтво), що передбачає застосування певних теорій та методів навчання образотворчого мистецтва і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Здатність працювати в команді; здатність до особистої взаємодії, спілкування з представниками інших професійних груп.
ЗК 3. Здатність працювати в команді; здатність до особистої взаємодії, спілкування з представниками інших професійних груп.
ЗК 4. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети.
ЗК 6. Здатність генерувати нові ідеї, виявляти та розв’язувати проблеми, проявляти ініціативу.
СК 6. Здатність використовувати знання іноземної мови в навчальній та подальшій професійній діяльності.
СК 7. Здатність використовувати знання з психології та педагогіки у навчально-виховному процесі; враховувати вікові та інші індивідуальні особливості учнів, формувати позитивну самооцінку та я-ідентичність.
СК 8. Здатність до суб’єкт-суб’єктної взаємодії при керівництві художньо-творчою діяльністю учнів.
СК 9. Здатність моделювати зміст навчання; планувати процес навчання образотворчого мистецтва у загальноосвітній школі та у позашкільних закладах відповідно до обов’язкових компетентностей та результатів навчання, забезпечувати його реалізацію, оцінку отриманих результатів (моніторинг) та коригування.
СК 10. Здатність здійснювати інтегроване навчання, застосовувати сучасні методики та освітні технології для забезпечення якості оволодіння основами образотворчості в закладах загальної середньої освіти, закладах з поглибленим вивченням образотворчого мистецтва.
СК 11. Здатність застосовувати елементи педагогічної майстерності та комунікативні навики у професійній діяльності, наукові методи пізнання в освітньому процесі, використовувати інновації у педагогічній діяльності.
СК 13. Здатність до творчої художньо-педагогічної, культурнопросвітницької та організаторської діяльності, спрямованої на духовний і культурний розвиток особистості.
СК 14. Здатність здійснювати педагогічний супровід процесів формування ціннісної орієнтації, соціалізації та професійного самовизначення учнів у сфері образотворчого мистецтва і ДПМ.
3. Результати навчання
ПРН 1. Знання і розуміння особливостей предметної галузі та сфери професійної діяльності, уміння застосовувати набуті знання у практичних ситуаціях, володіння навичками оцінювання непередбачуваних проблем у професійній діяльності і обдуманого вибору шляхів їх вирішення.
ПРН 2. Уміння творчо та професійно спілкуватись із застосуванням фахової термінології, керуватись у своїй діяльності сучасними принципами толерантності, діалогу і співробітництва, мовної культури, у тому числі іноземною мовою, усно та письмовою.
ПРН 7. Володіння навиками – індивідуальними (приймати рішення, вирішувати проблеми, чітко планувати завдання, формулювати цілі та ін.), комунікативними (зрозуміло формулювати думки, сприймати та акумулювати думки інших, толерантність, гендерна та національна терпимість тощо) та управлінськими (грати в команді, об’єднувати та мотивувати, керувати часом та ін.).
ПРН 12. Уміння створювати рівноправний і справедливий клімат у освітньому середовищі, конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу.
ПРН 13. Уміння моделювати зміст навчання, планувати процес навчання образотворчому мистецтву у загальноосвітній школі та у позашкільних закладах, забезпечувати його реалізацію та оцінку отриманих результатів.
ПРН 14. Уміння брати на себе функції лідера у колективі, організовувати і проводити позаурочні та позакласні заходи (виставки, майстер-класи, дискусії на мистецьку тематику, екскурсії тощо).
ПРН 15. Уміння керувати художньо-творчою діяльністю учнів, ураховуючи їх вікові та індивідуальні можливості з метою формування художнього та естетичного розвитку (ключових, міжпредметних естетичних і предметних мистецьких компетентностей) та здійснювати педагогічний супровід процесів соціалізації та професійного самовизначення учнів у сфері образотворчого мистецтва.
ПРН 16. Уміння застосовувати сучасні методики й освітні технології у процесі навчання основ образотворчості в загальноосвітніх та позашкільних закладах.
ПРН 19. Володіння методикою підготовки, організації та проведення різних форм виховної роботи.