Викладач: Пацалюк Ірина Іванівна - кандидат педагогічних наук, доцент кафедри образотворчого мистецтва, дизайну та методики їх навчання. Науковець ТНПУ ім. В.Гнатюка.
Вибіркова дисципліна циклу професійної (загальної) підготовки.
Електронний курс призначено для вивчення дисципліни студентами 2 і 4 курсу першого (бакалаврського) рівня підготовки спеціальності 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта (груп ДО-41; ДОск-21; ПОск-12, зПО-31)
Мета курсу – дати студентам комплексне уявлення про навчання образотворчому мистецтву учнів молодшого шкільного віку.
Курс спрямований на формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок, готовності їх використання у процесі художньо-естетичного виховання і різнобічного розвитку учнів молодшого шкільного віку засобами образотворчого мистецтва.
Завдання курсу:
– знайомство з змістом програмових завдань та календарно-тематичних планів з образотворчої діяльності у 1-4 класах ЗОШ;
– набуття досвіду самостійної розробки занять з образотворчого мистецтва у 1-4 класах ЗОШ;
– оволодіння практичними вміннями та навичками з образотворчої діяльності у 1-4 класах ЗОШ.
Фахові компетентності:
Здатність до формування у дітей 1-4 класів ЗОШ уявлень про різні види мистецтва і засоби художньої виразності (фарби, графічні матеріали, пластичні матеріали тощо).
ФК-14. Здатність до формування у дітей 1-4 класів ЗОШ досвіду самостійної творчої діяльності у різних видах мистецтва образотворче.
3. Результати навчання
В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
– сучасні програми навчання, в тому числі і НУШ;
– принципи побудови програм;
– методи і прийоми навчання молодших школярів образотворчій діяльності;
– програмні вимоги до видів образотворчої діяльності;
– типи і види занять з навчання образотворчій діяльності;
– гігієнічні та естетичні вимоги до проведення занять;
– завдання, зміст і методику навчання молодших школярів образотворчому мистецтву;
– вимоги до планування та реалізації занять з образотворчого мистецтва.
В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен вміти:
– використовувати програмні вимоги до різних видів образотворчій діяльності в умовах шкільної практики;
– організовувати навчально-виховний процес;
– володіти різноманітними техніками в галузі малюнка, ліплення, аплікації;
– обирати матеріали та техніки відповідно до вікових особливостей дітей;
– використовувати традиційні та інноваційні форми навчання;
– розробляти та реалізовувати заняття, враховуючи вікові особливості ;
– поєднувати різні методи та прийоми в педагогічному процесі.
Ключові слова: