Викладач: Кізь Ольга Богданівна - кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології. Науковець ТНПУ ім.В.Гнатюка
Обов'язкова (вибіркова) дисципліна циклу професійної (загальної) підготовки
Електронний курс призначено для вивчення дисципліни студентами 1 курсу першого (бакалаврського) рівня підготовки спеціальності 013 Початкова освіта.
Метою викладання дисципліни є ознайомити майбутніх учителів початкової школи із основними положеннями загальної та вікової психології, акцентувати їхню увагу на психологічних проблемах, пов’язаних з необхідністю враховувати особливості особистості людини, озброїти знаннями закономірностей психічного розвитку і формування особистості в процесі її навчання і виховання в загальноосвітній і професійній школі, вміннями самостійно визначати потенційні можливості і тенденції розвитку в учнів творчих здібностей, цілей і потреб в суспільно корисній діяльності.
Основними завданнями вивчення дисципліни є: розширити знання студентів про загальні закономірності психічного розвитку; поглибити знання студентів з психофізіологічних функцій, процесів, властивостей і станів; формувати навички експериментального дослідження окремих психічних функцій; формувати вміння застосовувати психологічні знання в роботі з учнівською молоддю та їх батьками; розкрити студентам основні джерела, закономірності, умови, механізми і особливості формування особистості в онтогенезі; охарактеризувати рушійні сили психічного розвитку дитини; встановити кризові періоди в розвитку дитини і показати шляхи виходу з них; з’ясувати роль провідного типу діяльності у психічному розвитку дитини; розкрити механізми і закономірності навчального і виховного впливу на інтелектуальний і особистісний розвиток; ; розкрити вплив особливостей організації і управління учбовою діяльністю школярів на їх пізнавальну активність, інтелектуальний і особистісний розвиток.
Ключові слова: психологія, психіка, особистість, діяльність, спілкування; пізнавальні психічні процеси (увага, відчуття, сприймання, пам*ять, мислення, уява); емоційно-вольова сфера (емоції, почуття, воля); індивідуально-типологічні особливості (темперамент, характер, здібності); вік, вікова періодизація, соціальна ситуація розвитку, провідна діяльність, психологічні новоутворення, вікова криза, сензитивні періоди розвитку.