Викладач: Груць Галина Михайлівна - кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти
Науковець ТНПУ ім. В.Гнатюка
Обов'язкова (вибіркова) дисципліна професійного (загального) спрямування
Електронний курс призначено для студентів 1 курсу бакалаврського (першого) рівня факультету іноземних мов
Шановні першокурсники!
Основні освітні цілі курсу «Вступ до педагогічної професії» пов'язані з
формуванням ваших особистісних орієнтацій, ознайомленням з особливостями професії
учителя у школі. Завдання курсу: сформувати загальне уявлення про структуру,
зміст, характер і специфіку вашої майбутньої професійної діяльності; ознайомити
із особливостями навчання у вищому педагогічному закладі освіти; дати уявлення
про роль самовиховання і самоосвіти у формуванні особистості майбутнього
педагога. Розкриття змісту цього курсу і його вивчення відбуваються в два етапи:
перший етап — аудиторна робота студентів під керівництвом викладача на лекціях,
семінарських заняттях; другий етап — самостійна робота студента,
у процесі якої простежується зв'язок педагогічної теорії і практики, формується
педагогічна самосвідомість і готовність до самореалізації в пізнавальній і
майбутній педагогічній діяльності.
Метою викладання навчальної дисципліни «Вступ до педагогічної професії» є засвоєння студентами знань про сутність та особливості педагогічної діяльності, ознайомлення з основними компетенціями вчителя, особливостями професійно-педагогічної комунікації, структурою педагогічного вишу, видами навчальних занять у виші, особливостями самостійної та наукової роботи студентів, формування уміння вчитися, потягу до самоосвіти та самовиховання протягом життя.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Вступ до педагогічної професії» є:- допомогти студентам адаптуватися до навчально-педагогічного процесу;
- розкрити зміст педагогічної діяльності, її суспільне значення;
- подати загальноосвітній навчальний заклад як основне місце професійної діяльності;
- привернути увагу студентів до значення самовиховання у формуванні основ педагогічної майстерності;
- ознайомити з нормативними документами, що визначають діяльність загальноосвітніх закладів;
- сприяти формуванню особистості майбутнього педагога, розвитку його культури, ерудиції.
Ключові слова: вчитель, професіограма, спілкування, культура навчальної праці студента, самовиховання.