Викладач: Парфанович Іванна Іванівна - доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної роботи, спеціальної освіти і менеджменту соціокультурної діяльності. Науковець ТНПУ ім. В.Гнатюка
Обов'язкова (вибіркова) дисципліна циклу професійної (загальної) підготовки
Електронний курс призначено для вивчення дисципліни студентами 3 курсу першого (бакалаврського) рівня підготовки спеціальності 011 Освітні, педагогічні (Соціальна педагогіка), 016 Спеціальна освіта (Інклюзивна освіта), 073 Менеджент (Управління навчальним закладом), 231 Соціальна робота (Соціальне адміністрування у громаді).
Електронний курс призначено для вивчення дисципліни студентами 1 курсу другого (магістерського) рівня підготовки спеціальності 011 Освітні, педагогічні (Соціальна педагогіка), 016 Спеціальна освіта (Інклюзивна освіта), 073 Менеджент (Управління навчальним закладом), 231 Соціальна робота (Соціальне адміністрування у громаді)..
Метою
викладання навчальної дисципліни «Соціальна діагностика і профілактика» є
набуття студентами знань і вмінь з визначення соціального змісту факторів, які
діють в економічній, психологічній, демографічній, правовій та інших сферах
суспільного життя; встановлення достовірності інформації про об’єкт і його
оточення, прогнозування можливих змін і впливу на інші соціальні об’єкти, а
також вироблення рекомендацій для прийняття організаційних рішень, соціального
проектування дій для надання соціальної допомоги; набуття знань, вмінь і
навиків виявлення, запобігання та обмеження негативних суспільних явищ,
причин соціальної дезадаптації серед різних соціальних груп та окремих осіб;
забезпечення умов для формування соціально позитивної спрямованості
особистості. Програма навчальної дисципліни охоплює два змістові модулі:
«Соціальна діагностика»; «Соціальна профілактика». У результаті вивчення
навчальної дисципліни студент повинен: знати: визначення соціального змісту
факторів, які діють в економічній, психологічній, демографічній, правовій та
інших сферах суспільного життя; запобігати розвитку негативних суспільних явищ;
виявляти причини соціальної дезадаптації серед різних соціальних груп та
окремих осіб; особливості забезпечення умов для формування соціально
позитивної спрямованості особистості; вміти: встановити достовірность інформації
про об’єкт і його оточення, прогнозування можливих змін і впливу на інші
соціальні об’єкти; розробити рекомендації для прийняття організаційних рішень,
соціального проектування дій для надання соціальної допомоги; виявити за
запобігти негативним факторам соціальної дезадаптації серед різних соціальних
груп населення та окремих осіб; створювати умови для самореалізації особистості
в різних видах творчої, інтелектуальної, громадської діяльності.