Викладач: Альтгайм Любов Богданівна - кандидат географічних наук, доцент кафедри географії України і туризму. Науковець ТНПУ ім. В. Гнатюка.

 Обов'язкова дисципліна циклу професійної підготовки.

Електронний курс призначено для вивчення дисципліни студентами 4 курсу першого (бакалаврського) рівня підготовки спеціальності 242 Туризм.


Мета:

Туризм - галузь економіки, що включає в себе діяльність туристичних організаторів, агентів і посередників. Тому важливою навчальною дисципліною при підготовці фахівців у туристичній галузі безумовно є «Менеджмент у туризмі», який пропонується нами студентам спеціальності «Туризм» у сьомому навчальному семестрі. Головними завданнями менеджменту туризму є надати студентам знання і вміння для розв’язання ними таких завдань у сфері туристичного бізнесу: існування туристичного підприємства на ринку, забезпечення рентабельності фірми на основі людських та матеріальних ресурсів, розв’язання проблем співробітників, створення нових ринків для фірми та забезпечення швидкого реагування на всі зміни в соціальній сфері ринку, глибокий аналіз діяльності туристичного підприємства з позицій споживача та ринку, доведення до співробітників конкретних завдань, надання їм можливості контролювати власну роботу, а також бачити, який внесок у загальний результат діяльності мала їхня праця. Саме враховуючи ці завдання а також основні функції менеджменту і побудований зміст навчальної дисципліни «Менеджмент у туризмі», який складається із трьох основних розділів: планування діяльності туристичних підприємств (зміст процесу планування, його методологічні основи, систематизація основних видів планування діяльності туристичних підприємств, виробничий та фінансовий плани діяльності підприємства, бізнес-план як кінцевий продукт планування; організація у туристичній індустрії (формальні і неформальні організації, менеджмент підприємства туристичної індустрії, менеджмент персоналу туристичної індустрії, мотиваційні основи організації діяльності; контроль в управлінні сферами туризму (особливості туризму як об’єкту управління, системи і структури управління, стиль керівництва туристичною фірмою, ефективність менеджменту в туризмі).


Ключові слова:

планування діяльності туристичних установ, аспекти організації і стратегії розвитку туристичного підприємства, мотивація і контроль діяльності туристичного підприємства, управління персоналом туристичної фірми, управління процесами праці у туризмі, мистецтво спілкування, організація проведення ділових нарад і переговорів, туроперейтинг, методика розробки турів, управління якістю турпродукту.